Fysioterapeut Heidi Holm

Fysioterapeut
Heidi Holm

Målrettet og trinvist opbygget træning
efter dit kejsersnit

Live holdet foregår med fremmøde 8 gange i Roskilde
– kombineret med adgang til online forløbet

Vi træner vi sammen 8 mandage fra kl. 10.00-11.15. 
Holdet starter 8. april 2024. 

En blid start efter dit kejsersnit

Når du har født ved operation, har kroppen brug for en blid start, og en tryg tilbagevenden til træning/bevægelse.

Muskelfunktion skal genskabes, følesansen stimuleres, og så er det vigtigt at du lærer at behandle dit ar.

“Stærk igen efter kejsersnit” programet løber over 8 gange, hvor du bliver bygget op “fra bunden” efter operation og lærer dit ar godt at kende.

Hver træningsgang indeholder både fysisk træning og guidet behandling af dit ar.

Du kan starte tidligst 5 uger efter dit kejsersnit, men du er lige så velkommen, hvis det er flere måneder siden du fødte.

Holdet er for dig der oplever:

Datoer for fysisk fremmøde

Vi mødes 8 gange kl. 10.00-11.15 på følgende datoer:

Mandag den 8. april 2024
Mandag den 15. april 2024
Mandag den 22. april 2024
Mandag den 29. april 2024
Mandag den 6. maj 2024
Mandag den 13. maj 2024
Mandag den 27. maj 2024
Mandag den 3. juni 2024 (denne gang er det kl. 10-12, da det er afslutning)

Alt dette får du

Hvem er Heidi Holm?

Jeg hedder Heidi Holm, jeg er fysioterapeut, og jeg er selv kejserinde.

Siden min fødsel ved kejsersnit tilbage i 2005 har jeg brændt for at hjælpe kejserinder trygt og godt på benene igen.

Jeg har mærket på egen krop, hvor stor en maveoperation et kejsersnit er, og hvor usikker man kan blive på, om musklerne nogen sinde kommer til at ”virke igen”.

Jeg har født mit andet barn vaginalt (VBAC – Vaginal Birth after Caesarean). Jeg ved derfor også, hvor stor en mental opgave det kan være, når men teknisk set er ”førstegangsfødende”, anden gang man skal være mor.

Er du nysgerrig på at læse mine fødselsberetninger, så læs mere her.

You can do it!

15 minutters træning om dagen

Din hjemmetræning tager 15 minutter. Simple follow along videoer gør den daglige træning let at lave. 

Vi træner sammen 1 gang om ugen i Roskilde

Du træner selv med follow-along video de øvrige dage. 

En blid start er også for dig, der er vant til at træne hårdt

Forløbet er til alle kvinder, der har født ved kejsersnit. Fokus er på funktion, dvs. at du bliver i stand til at mærke din krop bedre, løfte baby og bevæge dig mere frit. Uanset hvor hårdt du er vant til at træne, er det vigtigt, at du får dit nervesystem med, så du igen kan bygge et godt fundament – særligt for hårdere træning.

Kom i gang nu

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Her fortæller jeg bl.a. om, hvorfor du måske har ondt i ryggen, og hvordan du kan behandle dit ar.